În 2026 intră în vigoare cele mai importante modificări ale legislaţiei rutiere din ultimul deceniu, vizând în principal sistemul de taxare. Vehiculele cu masa totală maximă autorizată peste 3,5 tone vor trece la un model electronic de taxare bazat pe distanţa parcursă pe reţeaua de drumuri naţionale (mecanism identificat în documente oficiale drept TollRo). Implementarea presupune instalarea şi utilizarea unor echipamente electronice pentru înregistrarea parcursului şi facturarea pe kilometru, precum şi proceduri de supraveghere şi colectare a tarifelor. Totodată, rovinieta pentru vehiculele uşoare va fi actualizată: criteriile de valabilitate şi încadrare pe clase de emisii vor fi revizuite, ceea ce poate modifica tarifele şi perioadele de valabilitate în funcţie de norma de poluare a vehiculului. Măsurile sunt anunţate cu intrare în vigoare în anul 2026 şi au rolul declarat de a moderniza mecanismele de finanţare a infrastructurii rutiere şi de a reflecta impactul real al traficului greu asupra reţelei de drumuri. Introducerea sistemului electronic pentru vehiculele grele şi revizuirea rovinietei implică modificări administrative pentru proprietari şi operatori de transport, adaptări tehnice şi probabil actualizări ale legislaţiei secundare pentru punerea în aplicare.