Comisia Europeană a anunţat pe 8 decembrie 2025 că Meta, compania-mamă a Facebook şi Instagram, va introduce opţiuni prin care utilizatorii din Uniunea Europeană pot limita volumul de date partajat pentru publicitatea personalizată. Măsura survine unei constatări că Meta nu respecta prevederile Digital Markets Act (DMA) şi unei sancţiuni de 200 de milioane de euro aplicate firmei. În practică, din ianuarie 2026 platformele vor oferi pentru prima dată posibilitatea de a alege între setări care reduc reclamele personalizate (prin partajarea mai redusă a datelor) şi modelul existent „plăteşte sau consimte”. Comisia Europeană a descris aceste modificări ca fiind menite să asigure conformitatea cu normele digitale şi să pună capăt unor investigaţii şi sancţiuni suplimentare. Anunţul precizează că schimbările vizează utilizatorii UE pe Facebook şi Instagram şi le va oferi acestora mai mult control asupra datelor personale şi asupra tipului de reclame afișate, iar implementarea practică va începe la începutul anului 2026.