Studiul anual EY Consumer Index România 2025 arată că majoritatea consumatorilor români resimt presiunea inflaţiei şi îşi modifică comportamentul de consum. Peste 90% dintre respondenţi observă creşteri de preţuri la alimente şi la costurile energetice ale gospodăriei, iar 84% semnalează scumpiri la combustibil. În consecinţă, românii reduc cheltuielile neesenţiale, îşi prioritizează achiziţiile către produse şi servicii esenţiale şi manifestă o loialitate mai mare faţă de branduri care oferă valoare. Studiul semnalează, de asemenea, temeri legate de evoluţia economiei naţionale (62%) şi de conflictele externe (54%), iar 65% indică creşterea costului vieţii drept principala îngrijorare. Contextul menţionat include creşteri persistente de preţuri şi incertitudine geopolitică; datele reflectă percepţii şi intenţii de consum la finalul anului 2025 şi sugerează o ajustare a comportamentului pieţei în următoarele trimestre.