Barometrul Sezoanelor Financiare, realizat de Asociaţia CFA România cu sprijinul UniCredit Bank, arată că 80% dintre tinerii români din Generaţia Z (născuţi aproximativ între 1996 şi 2015) fac mai multe cumpărături în perioada sărbătorilor de iarnă. Studiul indică, de asemenea, că 64% dintre aceşti tineri sunt influenţaţi de oferte personalizate. În rândul populaţiei generale, 63% declară că fac mai multe cumpărături în sezonul festiv, ceea ce reflectă o tendinţă largă de creştere a cheltuielilor la final de an. Datele provin din acelaşi sondaj prezentat pe 12 decembrie 2025; analiza include segmente pe grupe de vârstă şi răspunsuri legate de factori de influenţă (oferte personalizate, promoţii sezoniere). Concluzia principală: Generaţia Z conduce major creşterea consumului de sărbători, fiind mai receptivă la promoţii personalizate decât restul populaţiei.