La 9 decembrie 2025, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat un set de recomandări adresate expeditorilor, destinatarilor şi furnizorilor de servicii poştale şi de curierat pentru perioada sărbătorilor de iarnă. Autoritatea atrage atenţia că volumului crescut de trimiteri poştale şi achiziţii online, combinat cu programe de lucru adaptate ale curierilor, poate determina întârzieri şi riscuri de deteriorare a coletelor. Printre recomandări se numără: trimiterea coletelor mai devreme decât în mod obişnuit pentru a evita întârzierile; ambalarea corespunzătoare a bunurilor fragile; etichetarea clare cu datele destinatarului; verificarea termenelor estimate de livrare furnizate de curieri; monitorizarea traseului coletelor şi comunicarea promptă între expeditor şi destinatar. ANCOM detaliază, de asemenea, obligaţiile furnizorilor de servicii poştale privind informarea privind termenele de livrare şi gestionarea reclamaţiilor, recomandă utilizarea serviciilor cu confirmare de primire pentru cadouri valoroase şi sugerează planificarea achiziţiilor pentru a reduce presiunea asupra lanţului logistic în săptămânile aglomerate. Comunicatul vizează prevenirea neplăcerilor legate de întârzieri sau deteriorări şi oferă sfaturi practice atât pentru consumatori, cât şi pentru comercianţi şi curieri.