Între 1 și 23 septembrie 2025, o reţea coordonată de conturi monitorate a postat 9.882 de videoclipuri pe TikTok care au cumulată 93,1 milioane de vizualizări, peste 204.000 de distribuiri şi aproximativ 1,5 milioane de aprecieri. Monitorizarea realizată de ONG‑ul Expert Forum arată că materialele au avut un mesaj repetitiv şi orientat împotriva preşedintelui Maia Sandu, a partidului PAS şi a integrării europene, folosind conturi false, conţinut generat cu inteligenţă artificială şi tactici menite să amplifice vizibilitatea (viralitatea) clipurilor. Raportul semnalează o structură organizată a campaniei: sincronizare temporală a postărilor, replicarea aceloraşi naraţiuni şi distribuirea prin reţele multiple pentru a atinge mase largi de utilizatori. Observatorii notează că temele recurente includ delegitimarea guvernării pro‑europeane, prezentarea Uniunii Europene în termeni negativi şi promovarea unor mesaje polarizante care să erodeze încrederea publică. Expert Forum a subliniat că mixul de conturi automate şi conţinut deepfake sau generat automat îngreunează identificarea surselor reale şi amplifycă efectul de dezinformare. Datele cuantificate din perioada analizată (număr de clipuri, vizualizări, distribuiri, aprecieri) apar ca indicatori ai amploarei campaniei şi ai impactului său potenţial asupra opiniei publice din Republica Moldova în perioada preelectorală.