Constructorul român UMB a demarat, în jurul datei de 14 octombrie 2025, primele activităţi în teren pe lotul 2A Ditrău–Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii A8. Lucrările iniţiale includ execuţia forajelor geotehnice prevăzute în etapa de proiectare şi intervenţii specifice pentru descărcarea arheologică. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) au anunţat că echipele instituţiei verifică desfăşurarea activităţilor şi respectarea procedurilor tehnice şi arheologice în teren. Inspecţiile au vizat, pentru început, zonele montane ale lotului, unde se fac investigaţii geotehnice şi arheologice pentru fundamentarea proiectului de execuţie. Imaginile şi materialele video asociate lucrărilor arată operaţiunile de foraj şi prelevare de probe, precum şi mobilizarea utilajelor şi a echipelor de teren. CNIR a subliniat importanţa respectării etapelor de proiectare şi a procedurilor de monitorizare, iar contractul pentru proiectare şi execuţie este gestionat în contextul planului naţional de dezvoltare a Autostrăzii Unirii A8.