Uniunea Europeană discută, în decembrie 2025, posibilitatea relaxării interdicției privind vânzarea de maşini noi cu motoare cu ardere internă, măsură iniţial prevăzută pentru 2035. Executivul comunitar a amânat prezentarea pachetului de măsuri pentru industria auto şi urmează să-l prezinte pe 16 decembrie 2025, după presiuni exercitate atât de constructorii auto, cât şi de mai multe state membre (procurile menționează în unele relatări şapte state). Lideri din industria europeană a automobilului electric au cerut Comisiei Europene să nu renunţe la obiectivul de emisii zero pentru 2035, în timp ce producători de vehicule termice şi unele capitale susţin flexibilizări care ar permite vânzări limitate sau excepţii pentru motoarele cu combustie. Discuţiile au loc la Bruxelles şi includ analize privind impactul economic asupra producătorilor, lanţurilor de aprovizionare, costurile pentru consumatori şi obiectivele climatice ale UE. Scenariile dezbătute variază de la menţinerea interdicţiei stricte până la mecanisme de derogare, extinderi temporare sau obiective pragmatice axate pe reducerea emisiilor medii de CO2 pe parcursul anilor următori. Decizia Comisiei şi conţinutul pachetului de pe 16 decembrie vor stabili clar traiectoria reglementării pentru piaţa auto europeană după 2035 şi vor influenţa planurile de investiţii ale constructorilor.