În septembrie, Tesla a raportat creşteri ale vânzărilor pe mai multe pieţe europene, în special în Franţa, Danemarca, Norvegia şi Spania, creştere atribuită în principal versiunii actualizate a Modelului Y. Datele lunare arată un avans al livrărilor pe aceste pieţe, însă analiştii semnalează că, în ciuda rezultatelor punctuale, producătorul american riscă să piardă cotă de piaţă pe continent pe fondul unei concurenţe tot mai agresive din partea rivalilor care lansează modele noi şi îşi extind reţelele de vânzare şi service. Comentariile experţilor menţionează presiunea competitivă asupra preţurilor, diversificarea ofertei electrice și ritmul accelerat de lansare de modele alternative, ceea ce poate eroda avantajul Tesla pe termen mediu. Evenimentul se referă clar la aceeaşi perioadă (septembrie) şi aceleaşi pieţe europene enumerate, iar relatările se completează reciproc prin evidenţierea creşterii locale şi a avertismentelor privind pierderea de cotă de piaţă.