În 10–11 octombrie 2025, Tesla a introdus în Europa o versiune mai ieftină a SUV-ului electric Model Y, denumită comercial Model Y Standard, parte a unei strategii mai largi pentru a stimula cererea după scăderi de vânzări în ultimele 12 luni. Lansarea include extinderea ofertei pe pieţele europene, România fiind menţionată explicit ca piaţă în care noua versiune a ajuns imediat. Model Y Standard are o listă de dotări redusă faţă de versiunile anterioare, ceea ce a determinat comentarii populare care i-au atribuit porecla „Tesla pentru săraci”; printre modificări se numără eliminarea unor funcţii sofisticate și echipamente opţionale care compuneau anterior pachetul standard. Anunţurile fac parte dintr-o manevră comercială concomitentă cu prezentarea unor variante mai accesibile şi pentru Model 3, menite să readucă clienţi afectaţi de competitivitate crescută pe piaţa vehiculelor electrice. Compania promovează aceste versiuni ca soluţii mai accesibile, fără a se modifica fundamental platforma sau autonomia de bază a vehiculelor; lansarea în Europa urmează unor decizii simultane la nivel global luate de producător pentru adaptarea portofoliului la condiţiile de piaţă din 2024–2025.