Raiffeisen Bank a publicat pe 3 noiembrie 2025 rezultatele unui studiu care conturează portretul financiar al României moderne, evidenţiind diferenţe clare de priorităţi între generaţii, dar şi valori comune privind stabilitatea. Potrivit comunicatului, aproximativ 70% dintre români au economii. Tinerii din Generaţia Z economisesc preponderent pentru experienţe şi vacanţe (exemplificat prin destinaţii precum Bali şi altele), investesc în tehnologie şi pun accent pe consumul legat de lifestyle. Generaţia X alocă economiile şi pe nevoi legate de copii şi dezvoltarea familială. Baby Boomers prioritizează economiile pentru situaţii neprevăzute şi urgenţe, punând accent pe siguranţă şi rezervă financiară. Studiul mai arată că, în ciuda diferenţelor de obiective, românii împărtăşesc dorinţa de planificare şi stabilitate financiară, iar atitudinile faţă de economisire şi investiţii variază în funcţie de vârstă, experienţă profesională şi responsabilităţi familiale. Datele sunt prezentate în comunicatul Raiffeisen Bank, care sintetizează tendinţele pe generaţii în România contemporană.