O cercetare complexă asupra bunăstării elevilor din România, realizată de UNICEF în colaborare cu Comisia Europeană și Ministerul Educației, arată cifre alarmante privind sănătatea mintală a elevilor. Conform studiului publicat în septembrie 2025, aproximativ 46% dintre elevi resimt oboseală persistentă, 33% raportează stări persistente de neliniște, supărare sau îngrijorare, iar 31% se simt singuri. Unul din opt elevi manifestă semne compatibile cu depresia. Autorii subliniază că aproape jumătate dintre elevi consideră că nu primesc sprijin adecvat din partea școlii sau a cadrelor didactice. Raportul evidențiază lipsa consilierii constante în școli și recomandă extinderea serviciilor de asistență psihologică, formarea personalului și măsuri de prevenție la nivel național pentru a aborda anxietatea, depresia și izolarea socială în rândul tinerilor. Datele sunt prezentate ca prima cercetare complexă la scară națională privind bunăstarea elevilor din România și punctează necesitatea unor intervenții rapide la nivel educațional și sanitar.