Pe 20 octombrie 2025, BRD Groupe Société Générale a lansat primul său studiu care analizează percepţiile antreprenorilor români asupra tranziţiei către modele de afaceri sustenabile. Cercetarea arată o contradicţie clară: 51% dintre antreprenori văd sustenabilitatea ca pe o modalitate de reducere a costurilor, dar acelaşi procentaj consideră că implementarea măsurilor sustenabile este prea costisitoare. Principalele bariere identificate sunt lipsa resurselor interne (53%) şi accesul limitat la finanţare (39%). Studiul a fost prezentat în contextul Climate Change Summit, BRD fiind partener fondator al summitului, iar analiza vizează oportunităţile şi provocările pentru IMM-uri şi firme mijlocii în adoptarea practicilor verzi. Datele sugerează că, deşi există recunoaştere a beneficiilor economice potenţiale ale măsurilor sustenabile, obstacolele financiare şi de capacitate internă împiedică implementarea la scară largă, ceea ce explică titluri precum „verde pe hârtie, gri la buget”.