La 8 octombrie 2025, un studiu anual realizat de Accenture pe un eșantion de 3.000 de consumatori din zece țări arată că o proporție semnificativă a cumpărătorilor intenționează să abandoneze achizițiile de sărbători din cauza stresului, presiunii sociale şi a supraexpunerii publicitare. Conform raportului, 84% dintre respondenţi declară că sunt predispuşi să renunţe la coşurile de cumpărături în perioada Sărbătorilor din cauza frustrării generate de procesul de achiziţie. Datele detaliază că 91% dintre mileniali şi 89% dintre cei din Generaţia Z afirmă că ar putea abandona achiziţiile de cadouri. Raportul atribuie această tendinţă factorilor precum stresul legat de alegerea cadoului, aşteptările sociale, complexitatea procesului de cumpărare şi influenţa reclamelor, care provoacă supraîncărcare informaţională. Autorii studiului avertizează că retailerii online se confruntă cu riscul unei pierderi importante de conversii în sezonul de vârf, în condiţiile în care un procent atât de ridicat de cumpărători se retrage înainte de finalizarea tranzacţiei. Concluziile includ recomandări pentru comercianţi — simplificarea procesului de cumpărare, reducerea fricţiunilor şi comunicarea mai autentică — pentru a recâştiga încrederea generaţiilor tinere. Datele sunt citate în mai multe articole publicate în aceeaşi zi, care reproduc esenţa raportului şi subliniază impactul potenţial asupra vânzărilor de Crăciun şi strategiilor de marketing.