Un studiu realizat în 2025, intitulat „Radiografia eCommerce 2025” și comunicat publicului la 25 septembrie, arată că încrederea românilor în recomandările generate de inteligenţa artificială este limitată: doar 16% dintre respondenţi declară că se bazează pe AI atunci când aleg produse sau servicii online. În aceeaşi măsură, influenceririle inspiră încredere mult mai redusă — aproximativ 6% dintre cei chestionaţi. Cercetarea mai relevă că majoritatea covârşitoare a consumatorilor preferă recomandările venite din cercul apropiat: familie şi prieteni rămân sursa principală de încredere, reprezentând peste trei sferturi dintre răspunsuri. Datele provin dintr-un sondaj reprezentativ privind comportamentul de consum online în România, realizat în 2025, care contrastează creşterea tehnologiilor de eCommerce cu reticenţa utilizatorilor faţă de automatizări şi conţinutul promovat de creatori. Rezultatele subliniază o distanţă clară între adoptarea tehnologică a comerţului electronic şi preferinţele de încredere ale consumatorilor români.