Analiza datelor publicate în decembrie 2025 arată că România are cu aproximativ 30% mai multe supermarketuri şi hipermarketuri decât în 2020, iar adoptarea caselor de plată self-service a explodat — numărul acestor case a crescut cu circa 379%. Aproape jumătate din supermarketuri şi hipermarketuri au acum cel puţin o casă „fără casier”, iar ponderea lor continuă să crească. Studiul evidenţiază şi o corelaţie între automatizarea caselor de marcat şi reducerea numărului mediu de salariaţi per magazin. Ca exemplu ilustrativ, într-un magazin din zona Moşilor din Bucureşti există patru case self-service alături de case clasice operate de casieri. Concluziile provin dintr-o analiză realizată de Consiliul Concurenţei şi sunt susţinute de date comparative pe perioada 2020–2025; schimbarea modelelor de vânzare indică o tranziţie spre soluţii tehnologice care reduc costurile cu personalul şi reconfigurează experienţa de cumpărături în comerţul alimentar.