Consiliul Concurenţei arată într-un raport publicat la mijlocul lui 2025 că, în ultimii aproape cinci ani, marile lanţuri de retail din România au investit în total peste 350 de milioane de lei pentru dotarea magazinelor cu unităţi self‑service (case self‑checkout). Aproape o treime din această sumă a fost cheltuită în 2024. Potrivit raportului, peste 40% din magazinele din piaţa românească au acum cel puţin o casă self‑checkout, iar giganţii de retail (reţele naţionale şi internaţionale) ajung să controleze aproximativ 70% din piaţa de retail alimentar. Analizele includ exemple de jucători importanţi care au accelerat digitalizarea reţelelor (Lidl, Mega Image, Carrefour), discută impactul asupra angajaţilor şi costurile asociate implementării, şi detaliază distribuţia investiţiilor în timp şi pe tipuri de formate comerciale. Raportul mai semnalează efecte competitive pe piaţă, ritmul de adoptare a tehnologiei în 2024 şi implicaţii pentru consumatori şi ocuparea forţei de muncă în comerţul modern din România.