Studiul „Radiografia eCommerce 2025”, realizat de easySales şi anunţat pentru lansare pe 25 septembrie în cadrul evenimentului eCommerce Talks, arată schimbări semnificative în comportamentul consumatorilor români în mediul online din cauza creşterii preţurilor. Cercetarea, care a colectat răspunsuri de la 1.036 de persoane, indică faptul că peste un sfert dintre respondenţi (25%) şi-au redus semnificativ cheltuielile online, iar aproape 39% le-au redus moderat —ajungând astfel la aproape două treimi dintre români care au tăiat din cumpărăturile pe internet. Studiul detaliază şi categoriile afectate: moda şi bijuteriile sunt primele tăiate (31%), urmate de electronice (22%). Raportul analizează şi comportamente conexe —probabil reorientarea către produse esenţiale, scăderea frecvenţei comenzilor şi impactul asupra comerciantelor online— şi poziţionează rezultatele în contextul inflaţiei actuale. Concluziile provin de la easySales şi sunt reluate în mai multe sinteze publicate pe 19 septembrie 2025, înaintea prezentării oficiale la eCommerce Talks.