Compania easySales a publicat pe 30 septembrie 2025 noua ediţie a raportului anual „Radiografia eCommerce în România”, care analizează comportamentele de cumpărare online ale românilor. Raportul arată că 82,3% dintre respondenţi au folosit cel mai des ChatGPT atunci când au comparat produse, în timp ce 19% declară că folosesc frecvent ChatGPT sau alte instrumente de inteligenţă artificială pentru comparaţii, considerându-le foarte utile. Studiul mai relevă că 64,9% dintre consumatori au redus cheltuielile online şi că 82,9% sunt mai atenţi la costurile de livrare decât înainte. Raportul explorează şi alte tendinţe: creşterea utilizării instrumentelor digitale pentru verificarea preţurilor şi oferte, modificări ale priorităţilor la alegerea comerciantului şi impactul costurilor de livrare asupra deciziei finale de cumpărare. Reacţiile citate din raport subliniază că tehnologiile AI influenţează etapele de cercetare şi selecţie ale consumatorilor, iar comercianţii trebuie să reevalueze politicile de preţ şi logistică pentru a rămâne competitivi.