La mijlocul lunii octombrie 2025 a izbucnit un conflict public pe marginea unui proiect de modificare a Legii RCA nr. 132/2017 aflat în dezbatere parlamentară. Documentul, discutat la 13 octombrie în Comisia de Politici Economice și pus în calendarul plenului în jurul datei de 14 octombrie, prevede modificări extinse ale mecanismului de despăgubire: companiile de asigurări ar urma să poată stabili unilateral ce reparaţii sunt necesare, unde se efectuează reparaţia, cât costă şi termenele de plată, reducând considerabil drepturile şoferilor păgubiţi. Organizaţii profesionale din transporturi, în special Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), au denunţat proiectul, calificându-l drept un "tun" legal şi apelând la proteste naţionale pentru ziua votului în Parlament. Criticile vizează transferul practic al responsabilităţii şi al alegerii furnizorului de reparaţii către asigurători, posibile întârziere a plăţilor şi plafonări ale cuantumului despăgubirilor. Iniţiatorii proiectului au argumentat (în dezbatere) necesitatea reformării mecanismului RCA pentru eficientizare şi combaterea fraudei, dar textul propus şi procedura de avizare au generat controverse în rândul parlamentarilor şi al societăţii civile. În ziua votului, mobilizarea C.O.T.A.R. şi a altor persoane fizice şi juridice afectate a vizat blocarea înregistrării modificărilor sau obţinerea unor amendamente care să păstreze drepturile şoferilor. Pe parcursul dezbaterilor au fost invocate consecinţe concrete: posibilitatea impunerii atelierelor agreate de asigurători, limitarea libertăţii beneficiarilor de a alege reparatorul şi riscul scăderii calităţii reparaţiilor din economii pentru companii. Reclamaţiile publice şi apelurile la protest au menţionat termene strânse şi impact imediat asupra proprietarilor de autovehicule şi transportatorilor, cerând transparenţă şi garanţii pentru drepturile consumatorilor.