La 4 decembrie 2025, miniștrii transporturilor din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene au respins propunerea Comisiei Europene de a impune inspecții tehnice periodice (ITP) anuale pentru autoturismele și autoutilitarele cu vechime peste 10 ani. Până acum, regulile UE prevăd controale obligatorii la doi ani pentru astfel de vehicule, deși unele state — printre care Franța și Germania — aplică deja inspecții mai frecvente pentru mașinile mai noi. Motivul principal invocat în negocieri a fost evitarea unor „cheltuieli suplimentare pentru proprietari”, iar o majoritate a miniștrilor a considerat măsura inacceptabilă în forma propusă, blocând astfel introducerea obligativității anuale. În același vot, ministerele au dat undă verde, parțial, pentru alte propuneri conexe: întărirea monitorizării emisiilor de oxizi de azot și a particulelor în suspensie și măsuri pentru combaterea manipulării kilometrajelor, precum și alte instrumente de supraveghere a conformității tehnice. Decizia reflectă compromisuri între obiectivele de siguranță rutieră și mediu promovate de executivul european și preocupările statelor membre privind costurile și impactul administrativ asupra proprietarilor de vehicule.