Pe 18 noiembrie 2025, secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Bogdan Despescu, a prezentat un proiect de reformă care vizează implementarea unui model unitar de organizare a dispecerizării pentru numărul unic de urgenţă 112. Măsura are ca obiectiv reducerea timpului de intervenţie prin simplificarea traseului informaţiei: apelantul va vorbi cu un singur dispecer, sesizarea urmând să fie transmisă direct echipei din teren, spre deosebire de situaţia actuală în care, potrivit oficialului, o persoană putea comunica cu până la trei dispeceri. Reformele includ standardizare procedurală la nivel naţional, optimizarea fluxurilor operaţionale şi integrarea unui model unitar de coordonare între dispecerate, pentru a asigura transmiterea rapidă şi nefragmentată a informaţiei. Despescu a subliniat că intervenţia mai rapidă va fi rezultatul reducerii etapelor de preluare a apelului şi al gestionării centralizate a datelor apelantului, dar nu au fost comunicate încă date tehnice finale sau termene exacte de implementare. „Scopul este ca apelantul să vorbească cu un singur dispecer şi sesizarea să ajungă direct la echipa de intervenţie”, a afirmat Bogdan Despescu în anunţul public făcut marţi.