Datele pentru prima jumătate a anului 2025 arată că aproximativ 50% din motorina importată în România provine din Turcia. Observatorii semnalează suspiciuni că o parte semnificativă din acea motorină ar putea rezulta din rafinarea țițeiului rusesc, în contextul în care Turcia este, după India, unul dintre cei mai mari cumpărători de țiței din Rusia. Această dependență crește riscurile comerciale și logistice: operatorii portuari și companiile de distribuție din Portul Constanța ar putea fi afectate în relațiile comerciale și în tranzitul către Ucraina, existând potențiale consecințe pentru volumele exportate și pentru lanțurile de aprovizionare. Analizele indică atât probleme de conformitate cu regimuri de sancţiuni și trasabilitate, cât şi vulnerabilităţi competitive pe piaţa regională a carburanţilor. Impactul imediat include reevaluarea partenerilor de aprovizionare, verificări sporite ale originii produselor petroliere şi posibile întârzieri sau reorientări ale transporturilor maritime şi rutiere către Ucraina. Declaraţii ale analiştilor economici şi ale actorilor din domeniul portuar subliniază necesitatea unor controale mai stricte şi a diversificării surselor de import pentru a reduce riscurile geopolitice şi comerciale.