În 2024, companiile chineze din industria automobilelor electrice au direcționat investiții semnificativ mai mari către proiecte în străinătate decât către cele din interiorul țării. Primele semne apar în datele publicate de firme de cercetare și de media, indicând că sumele alocate pentru fabrici, componente și investiții în fabrici din afara Chinei au atins un nivel record în comparație cu anul anterior. Articolele analizate arată că lanțul de aprovizionare global este în curs de reconfigurare, cu costuri, întârzieri și riscuri mai mari asociate proiectelor internaționale, în timp ce Beijingul își consolidează statutul pe scena mondială a automotive-ului electric. Discuțiile includ proiecte legate de fabrici în străinătate, componente precum bateriile și impactul asupra rivalilor globali ca Tesla. Se remarcă faptul că indulgența pentru externalizarea producției este discutabilă pe termen lung, dar, în ansamblu, ritmul investițiilor externe a depășit pe cel intern pentru prima dată în ultimii ani, conform raportelor indentate de Rhodium Group și altor entități de cercetare.