La 25 septembrie 2025, Guvernul României a adoptat, prin două proiecte de lege, aprobarea contractelor de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă pentru modernizarea a două segmente feroviare. Prima prevedere vizează linia Cluj‑Napoca – Episcopia Bihor, pentru care România a contractat un împrumut de aproximativ 300 milioane euro (partea BEI destinată acoperirii cofinanţării naţionale din PNRR); valoarea totală estimată a proiectului este de circa 1,9 miliarde euro, iar contractul a fost semnat în etape (Bucureşti, 26 noiembrie 2024; Luxemburg, 7 ianuarie 2025). A doua iniţiativă aprobă finanţarea pentru modernizarea liniei Caransebeş – Arad, parte dintr‑un pachet total de 600 milioane euro asigurat prin BEI pentru ambele proiecte. Măsurile vor permite creşterea vitezei trenurilor pe ruta Cluj–Oradea/Cluj‑Napoca–Episcopia Bihor până la 160 km/h, vor susţine reabilitarea infrastructurii şi vor acoperi contribuţii naţionale aferente PNRR. Deciziile au fost adoptate în şedinţa de guvern din 25 septembrie 2025 şi urmăresc accelerarea conectivităţii în nord‑vestul şi vestul ţării prin investiţii de anvergură în calea ferată.