Un raport al companiei de consultanţă EY publicat în octombrie 2025 arată că grupul maghiar Bonafarm, deţinut de omul de afaceri Sándor Csányi, ar urma să preia brandul românesc Napolact în cadrul unei tranzacţii evaluate la aproximativ 76 de milioane (raportată în surse ca dolari; unele menţiuni variante indică şi euro). Vânzarea face parte dintr-o operaţiune prin care Friesland Campina îşi cesionează afacerea locală de lactate. Consiliul Concurenţei a deschis analiza tranzacţiei pentru a evalua impactul asupra pieţei interne, iar analiştii şi politicienii au semnalat riscuri legate de securitatea naţională şi de concentrare a proprietăţii în mâinile unui investitor apropiat de guvernul maghiar. În comentarii publice, tranzacţia a fost prezentată ca un semn al intensificării prezenţei firmelor maghiare în regiune; criticii avertizează că preluarea ar putea afecta lanţurile de aprovizionare şi controlul asupra unui brand tradiţional românesc. Posibile motive pentru blocarea sau condiţionarea vânzării includ constatări ale investigaţiei Consiliului Concurenţei, consideraţii de securitate naţională şi negocieri privind preţul şi clauzele tranzacţiei. Cronologia: raport EY și relatările despre preţ au apărut pe 8 octombrie 2025; imediat Consiliul Concurenţei a demarat verificări, iar reacţiile publice și politice au urmat în aceeași zi.