Google marchează 15 ani de prezență oficială în România, după inaugurarea primului birou din București în 2010. În acest interval, echipa locală a crescut de la câțiva angajați la peste 400 de specialiști care lucrează în prezent în două birouri din capitală. Activităţile s-au diversificat de la servicii de bază şi consultanţă în publicitate digitală la proiecte de cercetare şi dezvoltare în inteligenţă artificială, wearable tech şi inovaţie pentru regiunea EMEA. Compania afirmă că rolul său în ecosistemul digital local s-a consolidat prin programe de educaţie digitală şi sprijin pentru antreprenori — peste 10.000 de antreprenori au beneficiat de consiliere pentru digitalizare — şi prin colaborări cu startupuri şi instituţii locale. Conducerea locală a evidenţiat tranziţia către o nouă etapă centrată pe AI şi a comentat despre provocările şi oportunităţile generate de platformele de conversaţie automatizate. Anunţurile de sărbătorire subliniază importanţa României ca hub tehnologic regional şi planuri de extindere a proiectelor de inovare şi educaţie digitală.