La 20 octombrie 2025, Google a anunţat retragerea oficială a proiectului Privacy Sandbox, iniţiativa prin care compania intenţiona să ofere o alternativă la cookie-urile terţe în browserul Chrome. Decizia survine după ani de dezvoltare, testare şi consultări cu industria şi reglementatorii şi este justificată, potrivit vicepreşedintelui Google Anthony Chavez, prin 'adopţia redusă' a soluţiilor propuse şi dificultăţile practice în implementare. Retragerea înseamnă că mecanismele din Privacy Sandbox nu vor fi implementate la scară largă pentru înlocuirea cookie-urilor terţe; utilizatorii finali vor continua să folosească Chrome fără această alternativă, iar advertiserii şi publicitatea digitală vor rămâne neasigurate de instrumentele promise pentru targetare şi măsurare. Anunţul marchează un moment important în discuţiile despre confidenţialitate online, revenind problema echilibrului între protecţia datelor şi modelul de business al publicităţii digitale. Comunicatul oficial şi declaraţia lui Anthony Chavez subliniază că proiectul e retras din cauza lipsei de adopţie şi a problemelor tehnice şi operaţionale; urmările vor include reevaluarea strategiilor de tracking şi publicitate atât de către dezvoltatori, cât şi de către agenţiile şi publisherii care mizau pe tranziţie.