Studiile recente indică faptul că Generația X, născută între 1965 și 1980, reprezintă aproximativ 27% din cheltuielile totale naționale în România, fiind peste media globală de 24%. Proiecțiile până în 2035 sugerează creșteri semnificative ale consumului acestui segment, cu valori aproximate la nivel global de 15,2 trilioane de dolari, urmând ca până în 2035 să atingă un vârf de 23 de trilioane de dolari. În România, consumul generației X este în prim-planul analizelor economice, reflectând o pondere mare în piața internă în comparație cu media mondială. Studiile, realizate de NielsenIQ în colaborare cu World Data Lab, și analizate în diverse publicații, subliniază că generația respectivă continuă să modeleze profilul de cheltuieli naționale, cu perspective de creștere până în jurul anului 2035. Aceste date sunt confirmate de rapoarte și analize din Economedia.ro, Economica.net, StirileProTV, Forbes.ro și alte surse specializate, indicând o convergență a rezultatelor privind ponderea cheltuielilor realizate de românii din Generația X.