Parlamentul European a publicat un sondaj Flash Eurobarometru privind obiceiurile de informare şi utilizarea reţelelor sociale în Uniunea Europeană. Datele arată că, la nivelul UE, televizorul rămâne cea mai folosită sursă de informare (71%), însă în rândul tinerilor de 15–24 de ani platformele sociale sunt cele mai frecvente (65%). Pentru România, sondajul evidenţiază că aproape jumătate dintre utilizatorii de internet (46%) se informează prin TikTok, poziţionând ţara pe primul loc în UE în ceea ce priveşte utilizarea acestei aplicaţii pentru ştiri şi teme sociale/politice. Tot în România, televiziunea şi Facebook rămân surse importante; un procent semnificativ (în jur de 72% în unele eșantioane) foloseşte TV-ul pentru informaţii sociale şi politice. Sondajul mai arată că 55% dintre români declară că sunt frecvent expuşi la dezinformare online, peste media europeană, iar aproape jumătate urmăresc influenceri, ceea ce creşte riscul de diseminare a informaţiilor eronate. Rezultatele au fost prezentate public la Sibiu şi includ analize privind recunoaşterea dezinformării de către cetăţeni, frecvenţa utilizării platformelor şi diferenţele pe grupe de vârstă, subliniind tranziţia peisajului media: persistenţa televizorului ca sursă principală, dar ascensiunea rapidă a platformelor sociale în rândul tinerilor şi creşterea expunerii la conţinut potenţial înşelător.