Ministrul Transporturilor, Ciprian Şerban, a anunţat pe 29 septembrie 2025 că Drumul Expres Focșani–Brăila a primit constructor: proiectarea și execuția au fost atribuite unei asocieri de firme românești (lider SA&PE Construct S.R.L. împreună cu Spedition UMB, Tehnostrade S.R.L. și Arcada Company). Obiectivul va avea 73,5 kilometri și va fi realizat într-un singur lot — ceea ce îl transformă în cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit printr-un singur contract în România. Valoarea ofertei/contractului este de 4,29 miliarde lei (aproximativ suma menționată în surse, aproape 900 de milioane de euro pentru proiectare și execuție). Durata contractului prevede şase luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. Drumul expres urmează să lege Autostrada Moldovei (A7) de podul peste Dunăre de la Brăila, facilitând legătura rutieră între regiuni și susținând tranzitul comercial și local. Anunțul oficial a fost însoțit de date tehnice și de mențiunea că lucrările vor fi coordonate pe parcursul unui singur contract pentru întregul traseu de 73,5 km.