Pe 16 noiembrie 2025, Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) a semnalat o creştere semnificativă a tentativelor de fraudă prin apeluri telefonice (spoofing) în care victimele sunt contactate de persoane care se prezintă drept reprezentanţi ai platformei financiare Revolut, bănci sau alte instituţii. Avertismentul apare într-un context de intensificare a cumpărăturilor online — inclusiv campanii promoţionale precum Black Friday — când activitatea infracţională cibernetică tinde să crească. Metoda presupune falsificarea numărului apelant (caller ID) pentru a genera încredere, solicitarea de coduri de autentificare, informaţii sensibile sau efectuarea de operaţiuni financiare la îndemâna atacatorilor. DNSC şi Revolut recomandă utilizatorilor să nu furnizeze coduri OTP, parole sau detalii bancare în urma unor apeluri nesolicitate, să verifice notificările şi solicitările direct în aplicaţie, să activeze toate măsurile de securitate disponibile (autentificare în doi paşi) şi să raporteze rapid tentativele de fraudă către serviciul de suport şi către autorităţile competente. De asemenea, se sugerează blocarea numerelor suspecte şi transmiterea informaţiilor utile pentru investigaţii (capturi de ecran, ore şi numere apelante). Comunicarea publică a DNSC pune accent pe conştientizarea utilizatorilor şi pe vigilenţa sporită în perioada campaniilor comerciale majore.