Curtea de Conturi a realizat un audit al performanţei privind Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), evaluând modul de implementare, funcţionare şi administrare a sistemului central al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS). Auditul, publicat în octombrie 2025, constată că, în ultimul sfert de secol, PIAS s‑a confruntat cu „o serie de disfuncţionalităţi” care au avut „impact semnificativ” asupra activităţii furnizorilor de servicii medicale şi asupra calităţii serviciilor oferite pacienţilor. Principalele constatări: infrastructura hardware şi software este depăşită şi nu a beneficiat de actualizări corespunzătoare, există blocaje şi întreruperi frecvente, iar gestionarea şi mentenanţa tehnică au fost afectate de lipsa unor specialişti IT „adecvaţi”. Auditul semnalează efecte concrete asupra proceselor operaţionale ale furnizorilor şi asupra accesului beneficiarilor la servicii, şi recomandă CNAS actualizarea şi adaptarea platformei la cerinţele actuale de digitalizare, consolidarea infrastructurii, recrutarea şi dezvoltarea de personal IT calificat, implementarea unor măsuri de redundanţă şi securitate, precum şi stabilirea unui plan coerent de modernizare şi finanţare a sistemului informatic. Raportul oferă recomandări practice pentru remedierea disfuncţionalităţilor şi îndeamnă la prioritizarea investiţiilor tehnologice pentru a reduce riscurile operaţionale şi a îmbunătăţi calitatea serviciilor medicale furnizate prin PIAS.