În noiembrie 2025 România înregistrează o scădere vizibilă a disponibilităţii ouălor pe rafturile magazinelor, cauzată în principal de creşterea exporturilor către pieţe precum Spania şi Germania. Producţia este direcţionată tot mai mult la export — ponderea a urcat de la aproximativ 10% la circa 40% în ultimele luni — în parte pentru că retaileri autohtoni refuză loturi provenite de la găini crescute în cuşti, iar pe pieţele externe se obţin preţuri mai mari. Preţul mediu la vânzare rămâne în jurul unui leu pe ou, variind în funcţie de categorie. Consiliul Concurenţei şi-a anunţat monitorizarea pieţei pentru a preveni creşteri speculative ale preţurilor; Bogdan Chiriţoiu a declarat: „Sper că producătorii nu vor mai face înţelegeri care să ducă la creşterea nejustificată a preţurilor” şi a amintit de antecedente când exporturile au dus la penurie şi scumpiri în urmă cu câţiva ani. Autorităţile calmează populaţia, afirmând că nu este motiv de panică, în timp ce producătorii recunosc că trimit mai multă marfă la export. Situaţia combină presiuni comerciale (cerere externă şi refuzul anumitor retaileri de a primi ouă din sisteme de creştere în cuşti) cu riscul unor practici coordonate pe piaţă; instituţia de supraveghere a concurenţei a subliniat că va interveni dacă se constată înţelegeri sau practici anticoncurenţiale care să majoreze artificial preţurile.