Consiliul Concurenței anunţă creşterea ponderii mărcilor proprii pe piaţa românească, pe baza raportului de monitorizare publicat în 2025. Datele arată că, în 2024, mărcile proprii reprezentau 30,2% din totalul produselor (+2,8 puncte procentuale faţă de 2021) şi 33,8% din produsele alimentare (+3,9 pp faţă de 2021). Raportul constată că ponderea mărcilor proprii în România depăşeşte media ţărilor în care sunt active grupurile analizate şi că produsele de provenienţă românească au o pondere uşor mai mare decât cele străine, depăşind 50%. Consiliul atrage atenţia şi asupra structurii preţurilor: adaosul comercial aplicat mărcilor proprii este, în medie, mai ridicat decât cel pentru brandurile naţionale sau internaţionale, ceea ce conferă retailerilor „un grad sporit de adaptabilitate la condiţiile inflaţioniste”, după cum notează instituţia. Analiza include evoluţii pe segmente de produse, comparaţii regionale şi implicaţii pentru concurenţă şi consumatori, sugerând monitorizare continuă a practicilor de stabilire a preţurilor şi transparenţă privind origine şi calitate.