Pe 16 noiembrie 2025, Consiliul Concurenţei a comunicat în raportul privind evoluţia concurenţei în sectoare cheie că măsura de plafonare a adaosurilor comerciale pentru anumite categorii de produse alimentare a depăşit perioada permisă de Legea concurenţei. Instituţia reaminteşte că o astfel de intervenţie este justificată doar în situaţii absolut excepţionale — criză, dezechilibru major între cerere şi ofertă sau disfuncţionalitate clară a pieţei — şi, potrivit legii, nu poate fi aplicată mai mult de doi ani fără evaluare. Consiliul avertizează că prelungirea perioadei de plafonare peste termenul legal poate distorsiona comportamentul agenţilor economici, reduce stimulentele pentru eficienţă şi inovare, crea penurii sau canale alternative de aprovizionare şi, pe termen mediu, poate genera efecte nefavorabile asupra pieţei şi consumatorilor. Raportul subliniază necesitatea unei analize stricte cost-beneficiu şi recomandă revenirea la mecanisme concurenţiale normale sau adoptarea de măsuri temporare, bine calibrate şi transparenţe, dacă circumstanţele excepţionale persistă. Citat din raport: „Măsura plafonării adaosurilor este justificată doar de situaţii absolut excepţionale” — atribuirea aparţine Consiliului Concurenţei.