La 16 decembrie 2025, Comisia Europeană a prezentat un pachet legislativ privind autovehiculele prin care confirmă renunțarea la interdicția strictă de vânzare a maşinilor cu motoare cu ardere internă începând din 2035. Propunerea instituie un cadru politic menit să susțină tranziția către mobilitate curată și obiectivul de neutralitate climatică până în 2050, dar oferă în același timp flexibilitate constructorilor auto: producătorii vor putea decide proporţia de vehicule electrice versus vehicule cu combustie pe care o vor pune pe piaţă, iar Bruxelles-ul ia în calcul mecanisme de relaxare sau excepţii după 2035, la solicitarea unui grup de state membre. Măsurile au stârnit controverse politice şi economice, pe fondul presiunilor industriei şi dezbaterilor privind securitatea lanţurilor de aprovizionare, costurile pentru consumatori şi obiectivele climatice. Anunţul prevede instrumente de sprijin pentru sector în procesul de decarbonare şi menţionează necesitatea unei tranziţii pragmatice pentru a asigura competitivitatea şi independenţa strategică a UE. Reacţiile includ critici ale celor care susţin păstrarea ţintei stricte pentru a respecta obiectivele climatice şi apeluri din partea unor state şi producători pentru mai multă flexibilitate timp de tranziţie.