O analiză realizată de Colliers, bazată pe date Eurostat, arată că volumul transportului rutier de marfă din România a crescut cu 69% în ultimii zece ani, cea mai mare creștere din Uniunea Europeană şi aproximativ de trei ori peste ritmul mediu al UE. În 2023, companiile româneşti de transport şi logistică au raportat aproape 29 de miliarde de tone-kilometru transportate pe şosele. Raportul subliniază că, în ciuda expansiunii accelerate a volumelor transportate, România rămâne în urma multor ţări din regiune din cauza infrastructurii insuficiente: reţeaua de autostrăzi şi modernizarea căilor ferate trebuie continuate pentru a reduce aceste decalaje. Analiza menţionează optimizarea lanţurilor logistice şi nevoia de investiţii în capacitate şi calitate a reţelelor de transport. De asemenea, documentele citate indică că, după anii cu livrări record de autostrăzi, intervalul 2025–2026 se anunţă cu un ritm mai lent al construcţiilor şi inaugura-rilor, ceea ce poate tempera îmbunătăţirile de conectivitate necesare pentru sustenabilitatea creşterii comerciale pe drumuri.