Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a emis luni, 17 noiembrie 2025, Ordinul de Începere pentru etapa de proiectare a lotului 2B Grințieș–Pipirig din Autostrada Unirii (A8). Ministerul Transporturilor, prin Ciprian Șerban, a confirmat demararea procedurilor pentru acest tronson considerat cel mai dificil al A8. Contractul pentru construire, semnat la sfârșitul lunii octombrie 2025 cu Asocierea SA&PE Construct – Euro‑A… (liderul asocierii), are o valoare de 5,97 miliarde lei și o durată de execuție de aproximativ 5 ani. Lotul măsoară 31,5 km, se află pe raza județului Neamț și include elemente complexe de infrastructură: 16 tuneluri (cel mai lung tunel având circa 940 m) și 60 de poduri și viaducte, dintre care două depășesc un kilometru lungime. În comunicare s‑a menționat că etapele de proiectare vor precede începerea lucrărilor efective, care sunt programate să înceapă în 2026, iar antreprenorul Agrement/Umbrărescu este implicat în execuție, însoțit de imagini și declarații de la fața locului. Măsurile includ și studii geotehnice și soluții pentru protecția mediului și zonele protejate traversate. Decizia marchează avansul proiectului A8 după finalizarea procedurilor contractuale și ridică provocări tehnice și financiare majore pentru realizarea tronsonului montan.