La 15 septembrie 2025, vicepremierul şi ministrul bulgar al Transporturilor, Grozdan Karadjov, a reclamat public că România întârzie proiectele de legături rutiere peste Dunăre şi a cerut măsuri concrete pentru accelerarea lor. Karadjov a subliniat necesitatea unui pod la Silistra, pe coridorul sud–nord, şi a menţionat că, pe lângă al doilea pod de la Ruse (considerat al treilea în totalitatea trecerilor peste Dunăre în regiune), ar trebui planificate încă două poduri, unul fiind obligatoriu la Silistra. Oficialul a acuzat o „lipsă de dorinţă din partea României” de a avansa documentaţiile şi investiţiile şi a solicitat intervenţia la nivelul Comisiei Europene pentru deblocarea finanţării şi coordonarea transfrontieră. Reclamaţiile vizează atât întârzieri administrative, cât şi coordonare insuficientă între cele două state riverane, iar declaraţiile au stârnit preocupări asupra fluidizării traficului rutier și asupra priorităţilor infrastructurale pe Coridorul European în zonă. Nu au fost anunţate calendare comune sau acorduri noi semnate în urma declaraţiilor, iar discuţiile par să pregătească o fază de negociere la nivel tehnic şi instituţional.