Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), prin Centrul European al Consumatorilor din cadrul instituției, a lansat la începutul lunii noiembrie 2025 un pachet de recomandări adresate cumpărătorilor pentru perioada Black Friday. Mesajul central este de prudență: verificați dacă magazinul online este legitim (date de identificare ale comerciantului, termeni și condiții accesibili), analizați cu atenție prețurile — comerțul trebuie să afișeze clar atât prețul inițial, cât și pe cel redus — și nu vă lăsați presați de mesaje comerciale care induc urgență. ANPC recomandă alegerea unei metode sigure de plată (card sau cash, în funcţie de context), preferarea plăţii online prin canale securizate pentru tranzacţii, păstrarea dovezilor tranzacţiilor şi apelarea la garanţia legală în cazul produselor defecte. Comunicatele reiau și avertismente ale altor organizații de protecție a consumatorilor privind ofertele înşelătoare. Evenimentul comercial vizează toată luna noiembrie, cu acţiuni majore pe 7 noiembrie 2025; retaileri importanţi anunţă campanii ample — de exemplu, un mare retailer pregăteşte peste 2,2 milioane de oferte şi estimează vânzări de circa 940 milioane de lei — iar sondaje locale indică că aproximativ 73% dintre români intenţionează să cumpere de Black Friday, cu un buget mediu declarat de peste 1.000 lei, plata online cu cardul fiind prima opţiune pentru mulţi. Recomandările autorităţii sunt menite să reducă riscul de fraude, practici comerciale incorecte şi nemulţumiri în perioada promoţiilor.