Datele Barometrului de Consum Cultural 2024, realizat de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală şi publicate în noiembrie 2025, arată un tablou complex al consumului cultural în România. Analizele indică că 67% dintre respondenţi şi nici copiii lor nu au participat vreodată la activităţi de educaţie culturală, în pofida unui nivel ridicat de conştientizare a importanţei acestor practici. În acelaşi timp, aproape jumătate dintre români au vizitat muzee sau galerii de artă, iar 2 din 5 respondenţi au mers cel puţin o dată la film în anul precedent. Frecvenţa participării la teatru este mai redusă: aproximativ unul din patru români a fost la teatru cel puţin o dată în ultimul an. Studiul mai semnalează menţinerea unui interes crescut pentru obiectivele de patrimoniu şi oferă o clasificare a tipurilor de consumatori culturali, evidenţiind discrepanţe între conştientizare şi participare efectivă. Datele permit compararea comportamentelor de consum cultural pe segmente demografice şi sugerează necesitatea unor politici şi programe de educaţie culturală mai accesibile pentru publicuri tinere şi familii.