Analiza Barometrului CFA România, publicată în noiembrie 2025, arată că comportamentul de consum al românilor devine volatil în perioadele de promoţii şi sărbători, descris de autori ca un „roller coaster” financiar. Rezultatele principale: 39% dintre români cheltuiesc mai mult decât în mod obişnuit în perioadele de reduceri şi sărbători; aproximativ şase din zece (60%) depăşesc bugetul planificat în timpul sărbătorilor de iarnă; iar 64% recunosc că depăşesc bugetul ocazional sau mai des în astfel de perioade. Raportul identifică Black Friday ca punctul de pornire al sezonului de cumpărături cu intensitate mare a ofertelor şi deciziilor spontane, iar 6 din 10 respondenti declară cumpărături spontane cel puţin ocazional în perioadele de reduceri. Studiul evidenţiază cauze comportamentale (promoţii agresive, presiune socială, impulsivitate) şi sugerează riscuri pentru stabilitatea financiară personală în absenţa unei planificări prudente. "Românii intră într-un 'roller coaster' financiar în sezoanele de sărbătoare", a concluzionat CFA România în comunicatul însoţitor.