Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), prin Direcția Generală Antifraudă Fiscală, a declanșat o serie de controale la operatorii economici care organizează nunți, botezuri și alte evenimente private, ca urmare a unei campanii naționale de prevenție și colectare de date privind contractele încheiate. Campania, lansată în perioada precedentă verificărilor, a crescut gradul de conformare voluntară, dar anchetele de verificare continuă: sunt vizate peste 80 de firme implicate în organizarea de evenimente. Instituția a transmis că acțiunile urmăresc identificarea neconformităților în declararea veniturilor și aplicarea legislației fiscale; controalele sunt efectuate pe baza datelor centralizate în urma apelului public și implică inspectări și verificări ale documentelor contractuale și fiscale. Reprezentanții ANAF au afirmat că, prin aceste măsuri, au crescut deja încasările de la organizatori. Campania se desfășoară la nivel național și vizează atât agențiile de organizare, cât și furnizorii de servicii conexe (localuri, catering, divertisment), în scopul asigurării conformării fiscale și reducerii evaziunii în sectorul evenimentelor private.